Да, напоследък навсякъде виждаме звездички, балончета с коментари, дълги или съвсем къси описания как някой е пробвал нещо и колко му допада. И го препоръчва. Или напротив. И да, определено потребителските ревюта вече са навсякъде и всички пишат ревюта и слагат звезди. Потребителските мнения са една вече не толкова нова тенденция в поведението на интернет потребителите, но такава тенденция, която започва да се оказва фактор в интернет маркетинга и SEO оптимизацията на компаниите. Вижте за какво могат да ви послужат потребителските мнения на вашия бизнес.

Безплатна реклама

Всяко потребителско мнение или ревю, публикувано в интернет, е форма на реклама за вашия бизнес. Наблягаме най-вече на определението дълготрайна и безплатна реклама, която няма срок на изтичане, защото колкото повече време се показват мненията в интернет, толкова по-добре се индексират и толкова по-лесно търсещите стигат до тях. Потребителските мнения повишават познанието за това кои сте вие и какво правите, а името на вашата фирма или конкретен продукт се споменават и представят пред многобройните потребители на интернет.

Накратко публикуваните онлайн мнения помагат да позиционирате и рекламирате бизнеса си. Те дават възможност да получите огромна публичност, която понякога е невъзможно да се постигне чрез други маркетингови канали.

 Подобрена SEO оптимизация

Потребителските мнения също могат да повлияят на популярността на вашата страница при позициониране в резултатите на търсещите машини. Например, при изкарване на резултатите си, Гугъл взима предвид колко пъти вашата фирма или продукт са били споменати в потребителски ревюта. Колкото повече пъти са споменавани в ревюта, толкова по-възможно е вие да се повявите по-нагоре в конкрентия резултат от търсенето в сравнение с други брандове, които не са споменавани толкова.

Онлайн ревютата са близо до приятелските препоръки

Изследванията показват, че потребителите генерално вярват повече на препоръките и ревютата отколкото на всяка една друга реклама. Повечето потребители вярват само на препоръки на техни познати, но много други потребители също считат онлайн източниците за мнения за достоверни. Изследване на Нилсен от 2009, направено сред 25 000 интернет потребители от 50 страни показва , че 90 % вярват на препоръки на хора, които те познават, докато 70 % вярват на мнения, публикувани онлайн. Затова всяко онлайн ревю, което препоръчва бизнеса ви е мощна форма на маркетинг.

Конструктивна критика и предложения

Някои ревюта може да изразяват критика или да предлагат възможни подобрения за вашия бизнес. И двете възможности са приемани от компаниите изключително негативно и често ги притеснява до степен да не знаят как да реагират.В такъв случай компаниите трябва просто да сменят гледната точка – като добра възможност да се разреши проблем на потребител, който може да бъде спечелен като лоялен потребител с показана ангажираност и лично отношение или да се видят добри идеи за развитие на бизнеса.

Повечето компании се страхуват, че тези критични мнения могат да навредят дълготрайно на имижда им и да отблъснат потенциални клиенти. Но компаниите пренебрегват факта, че потребителите могат да изразяват негативното си мнение и да се оплакват на други хора без да го публикуват онлайн.

Когато тези негативни ревюта са публикувани, вие можете поне да узнаете за тях и имате възможност да вземете адекватни мерки – да отговорите публично или да се свържете с потребителя например. Много пишещи в такива сайтове също имат удачни предложения за развитие на бранда и услугите ви, така че платформите за ревюта могат да бъдат добър източник на бизнес идеи.

Връзка с потребителите

Сайтовете за ревюта ви дават възможност да развиете близка връзка с вашите потребители. Можете да конкретно впечатление и да прочетете какво мислят потребителите ви, които може би нямат друг начин да кажат мнението си за вашия бизнес.

Можете също така да отгвоваряте на положителни и негативни мнения, показвайки, че се интересувате и искате да чуят какво искат да кажат потребителите.

Чрез вашите отговори, потребителите могат да ви опознаят като компания с определени ценности и като екип, който се грижи за тях,а и като отделни личности. Някои сайтове за ревюта изискват собствениците на бизнес да публикуват лична снимка преди да могат да отговарят на мнения. Много потребители се наслаждаватда опознаят човека зад компанията, която харесват. Доказно е че увеличава лоялността на потребителите.

А вие как приемате потребителските мнения? Споделете ни и ще ви предоставим безплатна бизнес услуга по ваш избор за период от един месец.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation