Да, напоследък навсякъде виждаме звездички, балончета с коментари, дълги или съвсем къси описания как някой е пробвал нещо и колко му допада. И го препоръчва. Или напротив. И да, определено потребителските ревюта вече са навсякъде и всички пишат ревюта и слагат звезди. Потребителските мнения са една вече не толкова нова тенденция в поведението на интернет потребителите, но такава тенденция, която започва да се оказва фактор в интернет маркетинга и SEO оптимизацията на компаниите. Вижте за какво могат да ви послужат потребителските мнения на вашия бизнес.

Безплатна реклама

Всяко потребителско мнение или ревю, публикувано в интернет, е форма на реклама за вашия бизнес. Наблягаме най-вече на определението дълготрайна и безплатна реклама, която няма срок на изтичане, защото колкото повече време се показват мненията в интернет, толкова по-добре се индексират и толкова по-лесно търсещите стигат до тях. Потребителските мнения повишават познанието за това кои сте вие и какво правите, а името на вашата фирма или конкретен продукт се споменават и представят пред многобройните потребители на интернет.

Накратко публикуваните онлайн мнения помагат да позиционирате и рекламирате бизнеса си. Те дават възможност да получите огромна публичност, която понякога е невъзможно да се постигне чрез други маркетингови канали.

 Подобрена SEO оптимизация

Потребителските мнения също могат да повлияят на популярността на вашата страница при позициониране в резултатите на търсещите машини. Например, при изкарване на резултатите си, Гугъл взима предвид колко пъти вашата фирма или продукт са били споменати в потребителски ревюта. Колкото повече пъти са споменавани в ревюта, толкова по-възможно е вие да се повявите по-нагоре в конкрентия резултат от търсенето в сравнение с други брандове, които не са споменавани толкова.

Онлайн ревютата са близо до приятелските препоръки

Изследванията показват, че потребителите генерално вярват повече на препоръките и ревютата отколкото на всяка една друга реклама. Повечето потребители вярват само на препоръки на техни познати, но много други потребители също считат онлайн източниците за мнения за достоверни. Изследване на Нилсен от 2009, направено сред 25 000 интернет потребители от 50 страни показва , че 90 % вярват на препоръки на хора, които те познават, докато 70 % вярват на мнения, публикувани онлайн. Затова всяко онлайн ревю, което препоръчва бизнеса ви е мощна форма на маркетинг.

Конструктивна критика и предложения

Някои ревюта може да изразяват критика или да предлагат възможни подобрения за вашия бизнес. И двете възможности са приемани от компаниите изключително негативно и често ги притеснява до степен да не знаят как да реагират.В такъв случай компаниите трябва просто да сменят гледната точка – като добра възможност да се разреши проблем на потребител, който може да бъде спечелен като лоялен потребител с показана ангажираност и лично отношение или да се видят добри идеи за развитие на бизнеса.

Повечето компании се страхуват, че тези критични мнения могат да навредят дълготрайно на имижда им и да отблъснат потенциални клиенти. Но компаниите пренебрегват факта, че потребителите могат да изразяват негативното си мнение и да се оплакват на други хора без да го публикуват онлайн.

Когато тези негативни ревюта са публикувани, вие можете поне да узнаете за тях и имате възможност да вземете адекватни мерки – да отговорите публично или да се свържете с потребителя например. Много пишещи в такива сайтове също имат удачни предложения за развитие на бранда и услугите ви, така че платформите за ревюта могат да бъдат добър източник на бизнес идеи.

Връзка с потребителите

Сайтовете за ревюта ви дават възможност да развиете близка връзка с вашите потребители. Можете да конкретно впечатление и да прочетете какво мислят потребителите ви, които може би нямат друг начин да кажат мнението си за вашия бизнес.

Можете също така да отгвоваряте на положителни и негативни мнения, показвайки, че се интересувате и искате да чуят какво искат да кажат потребителите.

Чрез вашите отговори, потребителите могат да ви опознаят като компания с определени ценности и като екип, който се грижи за тях,а и като отделни личности. Някои сайтове за ревюта изискват собствениците на бизнес да публикуват лична снимка преди да могат да отговарят на мнения. Много потребители се наслаждаватда опознаят човека зад компанията, която харесват. Доказно е че увеличава лоялността на потребителите.

А вие как приемате потребителските мнения? Споделете ни и ще ви предоставим безплатна бизнес услуга по ваш избор за период от един месец.

В края на лятото актуализирахме потребителския профил на Otzivi.bg и добавихме нови функционалности. Сега потребителите ни ще могат да преглеждат подробно всички, действия, които са направили в сайта и дали мненията и предложенията им са публикувани.

Otzivi.bgProfle

В секцията Профил е поместена обобщена информация за активността на потребителите – данни за регистрацията, статистика на написаните мнения, предложени продукти, зададени въпроси и поръчки към сайта. Следващите секции Мнения, Предложени продукти, Въпроси и отговори и Поръчки дават подробна информация за активностите на потребителя в съответната секция.

Секцията Мнения представя всички ваши отзиви с подробна информация за обработката им и възможност за редакция.  Всички подадени мнения са представени в хронологичен ред и статус. Статусът се визуализира при преминаване с мишката върху полето Статутс.

Статусите могат да бъдат:
„Одобрено мнение” –  мнението ви е публикувано в сайта.

„Отхвърлено мнение”  – мнението е отхвърлено и при преминаване върху полето се изписва причината за отхвърляне.

„Върнато за редакция” – мнението е върнато за редакция и няма да бъде публикувано докато тази редакция не бъде извършена. При преминаване върху полето се изписва причината за отхвърляне.

При върнато за редакция мнение, потребителят може да редактира своя отзив и да го изпрати отново.

Със същата функционалност е и секцията Добавени продукти.

Секциите Въпроси и отговори и Поръчки представят в хронологичен ред добавените въпроси и отговори и направените поръчки. Те не могат да се редактират, но дават подробна информация за съответните действия и кога те са обработени и публикувани.

Направихме тези промени с цел да улеснят потребителите в ползването на сайта и писането на мнения. Ако имате и други предложения как да направим Otzivi.bg по-полезно място за потребителите, ще радваме да се видим.

А и да, предлагаме и домашна лимонада на такива срещи.

В предишната статия ви разказахме по какви критерии да обърнете внимание, за да изберете детска количка за вашето дете. Днес ще продължим темата за детето като обърнем внимание на детската стая, както и всички необходими мебели за нея.

След като една двойка разбере, че семейството ще се разшири с още един член започва да мисли за детската стая. Най-добрите препоръки сочат, че стаята трябва да бъде слънчева и в близост до спалнята на родителите.

detsko-leglo6

Основните неща, от които се нуждае една детска стая са :

  • Място където ще спи бебето – люлка, кошче, кошарка.
  • Шкаф за аксесоарите и дрешките на бебето.
  • Удобен стол, кресло за кърмене на бебето.
  • Контейнер за използваните пелени с педал.
  • Кош за използвани дрехи.

 

  • Детското легло

detsko-leglo

Това е първата мебел, от която трябва да се започне, защото новородените прекарват половината от времето си в сън. Докато е много малко можете да пренасяте детето в кошче от количка, за което писахме в предишната статия тук:

При избора на легло е задължително да се убедите, че то е идеално обезопасено, с не по-малко от 500мм височина на оградата, а разделението на решетката- 40-70мм. Най-удобно за майката е да избере легло, чиято решетка се сваля, за да бъде по-удобно за достъп до детето.

Друга основна характеристика на леглото е изработката на решетката, матрака и дъното на леглото от нетоксични материали, за да не дразнят бебешката кожа. Детските легла трябва да се произвеждат от екологично чисти материали, като най-подходящи се посочват елшата, бреза, бук, череша, явор.

  • Сгъваеми кошари

babymoov

Другата алтернатива или допълнение на детското легло е сгъваемата кошарка за детето. Положителните им  страни са ниската им цена, гъвкавостта им за сгъване, преместване и пренасяне.  Изключително подходяща при пътувания.  Може да служи и като място за игра за малкото дете. Изработени са от мека материя, която няма опасност да нарани бебето (при креватчетата трябва да се слагат обиколници).

В нашия сайт можете да намерите мнения коментари за детски легла, като най разпространените марки са Bebe Confort, Bertoni, Cangaroo, Chicco, Dizain Baby, Graco, Hauck и др.

http://www.otzivi.bg/bg/catalog/legla-i-koshari-c43.html

 

  • Продукти за обезопасяване

Когато бебето проходи обезопасяването на цялото жилище от изключителна важност , като тук можете да разберете коментарите на нашите потребители за предпазителите за хладилник, за контакт, както и за остри ръбове.

http://www.otzivi.bg/bg/catalog/produkti-za-obezopasyavane-c398.html

 

Преди да се устремите към магазините за бебешки стоки сравнете продуктите за бебета от otzivi.bg и вземете най-доброто решение за вашето бебче.

 

В днешния блог пост е посветен на една дълго разисквана тема за бебешките колички.Порталът otzivi.bg има за цел да направи достъпа до мненията  на други майки относно детските колички много по-лесен.

Сигурни сме, че няма майка, която не се е чудила как да избере бебешка количка, по какви критерии и да не е потърсила мнението на другите майки по въпроса. Дали да бъде комбинирана или да имате отделни колички за различните сезони? Коя марка е най-добрата на база цена-качество?

detska-kolichka

Отговор на всички тези въпрос можете да откриете в нашата специална секция посветена на детските колички:

http://www.otzivi.bg/bg/catalog/kombinirani-detski-kolichki-c23.html

http://www.otzivi.bg/bg/catalog/letni-kolichki-c382.html

В помощ на мамите прилагаме и няколко основни критерия, по които да се ориентират при избора на своята количка. Идеалната количка трябва да бъде:

1. лека количка (на тегло)
2.лесно сгъваема (все пътуваме)
3.удобна за новородено
4. маневрена
5. по възможност да има всичко в комплекта (столче, кош, чанта и т.н)
6. голям багажник

detska-kolichka-mnenie

Лидерите на пазара в детските колички като Adbor, Baby Design, Bebe Confort, Bertoni, Cangaroo, Chicco, Chipolino, Inglesina, Mag England, MIMA, Phil&Teds, X-lander, MaClaren предлагат всички екстри, но как да се ориентирате в морето от продукти? Изборът е труден, а вариантите са почти безброй, изискванията също. Затова прилагаме няколко основни насоки как да се ориентирате:

1.  Избор на модел: необходимо е да решите какъв модел количка търсите- дали сте се спрели на класическия модел с 4 колела или иновативните дизайни на колички с 3 колела- т.нар „джогинг модели“.  Предпочитате комбинирана количка с кош (2в1, 3в1) или пък сте се спрели на лятна количка? Нашият съвет е да подберете количка, която може да използвана както за новородено, така и за по-голямо дете. Това прави количката ви функционална, а изразходената сума- инвестиция в бъдещето.

2.  Избор на размер: най-основното правило при избора на размер е да бъде удобна на майката. Тя ще бъде човекът, който ще маневрира с количката, затова тя трябва да бъде максимално удобна за самата майка. Съобразете избора и с други фактори като на кой етаж живеете, имате ли асансьор, може ли количката да се събира в багажника на колата и др. Теглото на количката, също трябва да бъде съобразено с възможностите на майката.

 

3. Основни предимства: всяка количка предлага екстри, като най-основните, които трябва да съблюдавате при избор на количка е тя да бъде широка, удобна и маневрена, за да побира всичко необходимо за разходка. Функционалност на седалката- задължително е регулация на седалката, за да може детето да се чувства комфортно в легнало и изправено положение. Въртене колелата на количката на 360 градуса, прави функционалността й максимална, а маневрирането- безкрайно удобно. Също много важно е да определите колко лесно се сгъва количката, за да бъде прибрана в колата. Максимално удобната бебешка количка позволява да държите бебето с една ръка, а с другата да успеете да сгънете количката и безпроблемно да я приберете в багажника на колата си.

 

 

Някои колички се предлагат с екстри като дъждобран, чадър и специална раница.

bebeshka-kolichka

 

  1. Безопастност: основен фактор при избора на количката. Бебетата са много уязвими, а същевременно безкрайно любопитни с напредване на възрастта, което прави търсенето на стабилна и сигурна количка от изключителна важност. Много голямо внимание обърнете на спирачките и коланите. Застопорената количка не трябва да помръдва и сантиметър при натиск, а коланите е препоръчително да бъдат с пет точки- да обхващат кръста, ръцете и краката на бебето.

2. Цена на бебешката количка: цената на количката е един от основните фактори и зависи изцяло от вас. Цените   стартират от около 200лв. и достигат колосални цифри от около 2000-2500лв.

 

Нашият съвет е да се запознаете с мненията на останалите  майки и да вземете най-оптимално за Вас решение при избора на детска количка тук. Otzivi.bg е винаги в помощ на майките.

 

Продължаваме с нашата поредица блог статии, които са свързани с нашия сайт и имат за цел да информират вас потребителите за целта на сайта и как той може да бъде в помощ на всеки един не само онлайн потребител,  но и на хората, които не пазаруват онлайн, но пък търсят мнение и съвет при закупуването на определена стока или ползването на определена услуга.

Днес ще ви разкажем за нашата секция Мама и бебе. Сами се досещате, че тя е свързана с всички въпроси, които касаят отглеждането на малко дете. В секцията можете да намерите мнения за  хранене, бебешка козметика, бебешки електроуреди или играчки, дори мнения за ясли и детски градини и др.

Нека разгледаме подкатегориите и започнем с Хранене

mama-i-dete

Мамите са абсолютно наясно как може да се загуби човек в необятното море от различни марки за адаптирани млека, разтворими каши, пюрета дори и са затруднени в избора на подходяща детска кухня. Отзивите и мненията в подкатегорията, които нашите мами оставят действително имат въздействие и служат за ориентир в съотношения цена-качество за бебешките продукти за хранене.

За Бебешки пюрета и каши към момента на сайта можете да направите сравнение за марките Babylove DM, Bebivita, Ganchev, Gerber, Hipp, Holle, Nestle, Ovko, Semper и Слънчо.

http://www.otzivi.bg/bg/catalog/pyureta-i-menyuta-c378.html

 

При Прибори и съдове за бебешко хранене мнения можете да намерите за Boon, IKEA, Nuby, Philips AVENT, Vital Baby

http://www.otzivi.bg/bg/catalog/pribori-i-sadove-c47.html

 

В допълнение към храненето можете да намерите мнения за бебешки сухари и бисквити без глутен, както и бебешки кус-кус и макаронки.

 

В заключение ще ви приложим няколко ценни съвета при хранене на вашето бебче, в зависимост от възрастта:

1.    Възраст: до 4 месеца

С какво да храните: само с кърма или използвайте адаптирано мляко

 

 2.    Възраст: 4-6 месеца

С какво да храните: с кърма или адаптирано мляко, вече можете да започвате да включвате в менюто и овесена или ечемичена каша.

 

 3.    Възраст: 6-8 месеца

С какво да храните: кърма или адаптирано мляко, каши, богато на желязо като оризова, ечемичена и овесена. В тази възраст можете да започвате пюрирани или изцедени зеленчуци и плодове

 

 4.    Възраст: 8-10 месеца

С какво да храните: Кърма или адаптирани млека. Обогатени с желязо оризова, ечемичена, пшеничена, овесена зърнени каши .Намачкани плодове и зеленчуци
Храни за ядене с пръсти – малки парченца узрял банан, твърди бисквити за чесане на зъбките и др. Малки количества протеин (яйчен жълтък, пюрирани меса Не-цитрусов сок (от ябълка или круша).

 

 5.    Възраст: 10-12 месеца

С какво да храните: същите храни като при 8-10 месеца, но обогатявате менюто с кисело мляко или извара плодове нарязани на кубчета или лентички, или намачкани. С големина на хапки, меко-сварени зеленчуци (грах, моркови). 

 

 6.    Възраст: 12-18 месеца

С какво да храните:Мляко пълномаслено, меко пастьоризирано сирене, кисело мляко, извара). Част от семейната храна, намачкана или нарязана на хапки. Пълнозърнест пшеничен хляб, макаронени изделия, ориз. 
Протеини (яйца, смляно месо, обезкостена риба,бобови растения).

Мед е позволен.

 

Отглеждайте вашето бебче с любов и с полезните отзиви, мнения и коментари на otzivi.bg.

След като в предната статия ви разказахме за какво всъщност е портала otzivi.bg, каква е целта му, основните му менюта и основната  му навигация, днес ще ви запознаем с публикуването на мнения и какво представлява Витрината.

  • Как да публикувате мнение и оценка за конкретен продукт или услуга?

За да можете да давате своите мнения в  Otzivi.bg –  портала за потребителски мнения, потребителски оценки и потребителски коментари  е необходимо първо да се регистрирате. След като актуализирате потребителския си профил можете да пристъпите към създаване на първото си мнение, като или изберете бутон Напиши мнение към всеки отделен продукт или услуга в Каталог или използвате бутона НАПИШИ МНЕНИЕ в основната навигация, която е видима на всяка една страница.  Ако използвате втория вариант,  трябва да изпълните следните стъпки:

напишете мнение и коментар

 

 

 

1)    Избирате желана категория, например Козметика. После избирате  марка (или място) и от тази категория и откривате продуктът, който търсите и  оставяте вашия коментар и оценка.  Необходимо е да оцените продукта или услугата с рейтинг, за да могат останалите потребители да се ориентират визуално преди да прочетат коментара ви какво е вашето мнение.

2)    Коментарът за продукта ви трябва да бъде максимално ясен, аргументиран и изчерпателен. Напишете всичко, което смятате за този продукт- плюсове и минуси, какво ви е харесало в него, какво не, защо го препоръчвате и защо не.  Бъдете откровени, за да могат останалите потребители да получат  максимално обективна информация от отзива за продукта.

 

Важно е да отбележим, че всяко едно мнение преди публикация минава през одобрението на  администратор.

 

3)    Ако не откриете продуктът, който ви интересува в нашия Каталог,  имате възможността да добавите нов продукт  и по този начин да ни помогнете да популяризираме продукти и услуги, които ви интересуват.  По този начин вие не само давате мнения и препоръки за избрани от вас продукти и услуги, но обогатявате каталога на портала с полезна за други потребители информация.

За да добавим нов продукт или услуга е необходимо да подадете пълно наименование на продукта и всички обозначения, които има на опаковката/кутията или всяка допълнителна информация, която би ни помогнала да открием продукта. Ако не успеем да открием логото на марката и снимка на продукта, няма да имаме възможността да публикуваме мнението.

 

  • Какво е Витрина?

Обикновено витрината е място в магазин за реклама на стоки. Otzivi.bg  предлага в своята Витрина  подаръци, за които можете да изразходите натупаните точки. Ако се питате какви са тези точки, сега подробно ще представим системата ни за публикуване на мнения – получаване на точки – и размяната им с подаръци.

Витрината е своеобразната програма за лоялност на портала. Ние  знаем, че времето ви е скъпо, затова ценим всеки един коментар за продукт, услуга и др., който оставяте и ви възнаграждаваме като ви даваме точки за него. Във меню Витрина ще забележите различни продукти, услуги, ваучери и тестери, които са описани с цена от брой  точки.  Можете да поръчате и получите съответния продукт като подарък изпратен безплатно до ваш адрес, когато съберете необходимият брой точки чрез писане на мнения. 

Otzivi.bg- витрина продукти

 

 Можете да получите следните точки:

1 (една) точка за всяко ваше мнение

2 (две) точки, когато мнението Ви е първо под даден продукт.

10 (десет) бонус точки при попълване на секцията Допълнителна информация при регистрация на профила.

10 (десет) бонус точки при попълване на секцията Отзиви Бюлетин при регистрация на профила.

 

Lush-Dark-Angels

 

В заключение ще кажем, че колкото повече коментари оставяте за различни продукти, услуги и с.токи, толкова повече точки ще трупате и разбира се…. много подаръци! Витрината с подаръци се обновява постоянно и се стараем да ви предложим интересни и полезни подаръци.

Забавлявайте се, коментирайте и споделяйте в портала Оtzivi.bg! Вашето мнение е важно за нас!

Бързият отговор е: Портал за потребителски мнения, рейтинг на продукти, оценки и препоръки. И потребителски подаръци!

Колко често ви се случва да търсите в интернет информация за даден продукт, без значение дали става въпрос за техника, козметика, хотели и др.? Няма да бъде преувеличено, ако кажем, че всеки ден всеки един от нас си набавя информация за някой желан и интересен за него продукт или услуга не само чрез сайта на производителя, но и чрез мнения и коментари на доволни или не толкова доволни потребители в интернет.

Порталът се зароди като идея след наш личен опит на търсене на потребителски мнения и отзиви в българското интернет пространство. Търсенето на потребителски мнения и коментари е една от най-новите и силно развиващи се тенденции в интернет в световен мащаб и ние искаме да предоставим подобна услуга и за българските потребители.

Създадохме Otzivi.bg като единно пространство в интернет, което събира потребителски мнения и оценкина български за всякакви продукти иуслуги,и  което позволява на всеки да напише своето мнение за всяка една своя покупка. Порталът има амбицията да бъде обединяваща платформа за потребителите в България, където можете да получите обективна информация чрез детайлни мнения,  коментари и оценки на други потребители. Поставяме акцента на това какво казват потребителите, а не рекламите.

posledni-mnenia

 

 

Какво можете да правите в Otzivi.bg?

  • Да разглеждате продуктите и мненията към тях, като избирате различни категории

Порталът се отличава с лесна навигация и структура на основните категории и подкатегории.В главното меню под логото са изведени най-търсените категории, например Козметика и Мама и дете, а чрез бутонаВсички,потребителите могат да стигнат до пълния списък с категории и подкатегории, подредени по азбучен ред.

cover

 

След избирането на определена подкатегория, която ви интересува, в нея ще видите списък с въведените продукти и мненията към всеки един от тях.Продуктите в тази категория могат да бъдат филтрирани по марка, име, дата на въвеждане или рейтинг за съответната страница, като така лесно стигате до конкретен продукт от дадена марка.

Ако например сте  в подкатегория  Козметика-> За лице-> Нощни кремове ще ви се появи списък с всички нощни кремове, афилтрирането по рейтинг ви извежда най-високо оценения и предпочитан нощен крем.

 

noshten-krem

 

  • Да търсите директно мнения за продукт, който ви интересува

Като използвате полето Търсене, което се намира под бутона Вход.Регистрация, можете да търсите директно конкретен продукт. Търсачката ще изведе всички продукти, които съдържат фразата, която сте написали.

 

Във втората част от статията ще ви запознаем спубликуването на мнение и оценка на продукта, предлагането на нови продукти в каталога ни и  т.нар. Витрина, която е нашата програма за лоялност, както и с подаръците, които може да получите от otzivi.bg